Увод:
Секция "Изходящи плащания" от раздел "Счетоводство" съдържа пълен списък на всички плащания, които са или следва да бъдат извършени от ЧСИ. Плащанията могат да бъдат в полза на различни лица - взискатели, длъжници /когато се връщат надвнесени суми по изпълнителното дело/, трети лица и т.н. Отбелязването на всяко плащане в системата - извършено или само отбелязано за превод, подпомага систематичното водене на счетоводството и по-добра отчетност. Системата позволява лесно да се следят плащанията към взискатели, плащания на длъжници при надвзети суми, връщане на задатъци и т.н
Добавянето на ново изходящо плащане се извършва от бутона "Добави" на в раздел Изходящи плащания на глобалното Счетоводство или счетоводство на изпълнител ното дело. След натискането му се отваря формата, в която се добавя информацията за изходящото плащане:
Съдържание на формата:
1.1. Начин на плащане - От падащия списък на полето се избира начинът на плащане - "По сметка" или "В брой". При избор на начин на плащне В брой, системата генерира нов номер на разходен касов ордер/РКО/. Ако за извършеното плащане има вече генериран РКО, в полето стар РКО може
1.2. Платежно нареждане - от падащия списък се избира формата на платежното нареждане;
1.3. Основание за плащане - от падащия списък се избира основанието за направеното плащане.
1.4. Ръчно основание - ДА/НЕ - системата Енфорсър дава възможност за създаване на шаблон на основание на изходящо плащане. Когато потребителят поплващ информацията за изходящото плащане, иска да попълни основание за плащане, различно от използваният шаблон, избира стойност ДА, след което визуализира поле за попълване на стойност за ръчно основание за плащане.
1.5. Статус - поле за определяне на статус на изходящо плащане:
- ПРЕДЛОЖЕНО - Плащането е предложено от служител на ЧСИ и следва да бъде проверено и преведено
- ОДОБРЕНО - Предложеното плащане е прегледано от счетоводител и/или ЧСИ и е одобрено за превод
- НЕОДОБРЕНО - Предложено плащане не е одобрено за превод. При избор на стойност НЕОДОБРЕНО се визуализира допълнително поле 1.6. Причини неодобрение: в полето на формата може да бъде въведена пояснителна информация за причината за неодобрение на превода.
- ПРЕВЕДЕНО - Плащането е одобрено и преведено
- АНУЛИРАНО - плащането е било погрешно добавено за превод и следва да се игнорира.
- ПОВТОРНО ПРЕДЛОЖЕНО - Повторно предложено плащане, което веднъж поне е било със статус НЕОДОБРЕНО
1.7. Сума - въвежда се размера на сумата за превод;
1.8. превод № - Номер на референцията на плащането по банков път. Попълва се, когато изходящите плащания се попълват/преписват/ ръчно от банковото извлечение за извършените изходящи плащания.;
1.9. Получател - Лицето, в полза на което е плащането;
1.10. Ръчно въвеждане IBAN - Отбелязва се с Да и Не. Ако е "НЕ", следва да бъде избран ИБАН на лицето от падащия списък ";
1.11. Получател IBAN - Падащ списък със всички банкови сметки на лицето въведени в системата. Полето е предефинирано и информацията на IBAN не може да бъде въвеждана ръчно;
1.12. Филтър (лице): - избира се лицето, за което се отнася плащането. При попълване на информация за плащане на дълг, се избира стойност - Длъжник;
1.13. Задължено лице - в зависимост от избраната стойност на поле 1.12. се избира задължено лице;
1.14. Бележки - В полето можете да се въведе свободен текст за поясняване на извършеното плащане;
1.15. Шаблон за печат - от падащото меню се избира шаблон за печат на платежния документ за изходящото плащане;
1.16. Такса превод- въвежда се размера на таксата за превод; Внимание: При въвеждане на стойност в полето, системата автоматично намалява размера на сумата за превод с въведената стойност;
1.17. Подател IBAN - от падащото меню се избира номера на сметката, от която ще се извършва или е извършен превода;
Ако въвеждането/редакцията на плащането се извършва от "Счетоводство" на глобалното меню, то в панела на формата "Изп. Дела" трябва да бъде въведен номера на изпълнителното дело, за който се отнася с добавяне на ИД от бутона 2.1. Добави.
Бутони във формата:
3.1. Запиши и нов - записва въведената информация и запазва отворена формата за въвеждане на нова информация;
3.2. Запиши - запис на въвежданата информация и затваряне на формата за плащане;
3.3. Отказ - отказ от запис на въведената информация;