Работа с ДДС дневници в системата Енфорсър

Работа с ДДС дневници в системата Енфорсър


Системата "Енфорсър" дава възможност да бъдат изготвени директно от нея необходимите файлове с коректно попълнени данни за НАП. Това дава възможност на ЧСИ, регистрирани по ДДС, да изготвят и предават лесно своите дневници за направените покупки и продажби. 
Процесът по изготвяне на дневниците по ДДС се извършва в раздел "Счетоводство" на глобалното меню --> подраздели "Дневник на покупки"; "Дневник на продажби"; "Справка-декларация";
Дневник на покупките

раздел "Дневник на покупките" съдържа следните бутони:
  1. 1.1. и 1.2. от лентата с падащите менюта за месец (1.1.) и година (1.2.) се избира отчетния период, за който се отнася дневника;
  2. 1.3. бутон "Промени период" - бутона служи за промяна на отчения период след като бъде избран;
  3. 1.4. бутон "Добави" - служи за довавяне на нов документ в дневника(в случая документ за направена покупка);
  4. 1.5. бутон "Редактирай" - случжи за редакция на въведен документ;
  5. 1.6. бутон "Изтрий" - служи за изтриване на въведен документ, който преди това трявба да бъде маркиран;
  6. 1.7. бутон "Експорт" - служи за експортиране на информацията в .xls или .odt файл;
  7. 1.8. бутон "Формиране на файл за НАП" - служи за генериране на файла за отчета на направените покупки, подаван с електронен подпис на сайта НАП;
  8. в колоните под бутоните на раздела се сържа информацията за въведените документи отчитащи направените покупки.



Дневник на продажбите
раздел "Дневник на продажбите" съдържа следните бутони:
  1. 1.1. и 1.2. от лентата с падащите менюта за месец (1.1.) и година (1.2.) се избира отчетния период, за който се отнася дневника;
  2. 1.3. бутон "Промени период" - бутона служи за промяна на отчения период след като бъде избран;
  3. 1.4. бутон "Генерирай/обнови" - служи за генериране и/или обновяване на информацията в избрания отчетен период;
  4. 1.5. бутон "Добави" - служи за довавяне на нов документ в дневника(в случая документ за направена покупка);
  5. 1.6. бутон "Редактирай" - случжи за редакция на въведен документ;
  6. 1.7. бутон "Изтрий" - служи за изтриване на въведен документ;
  7. 1.8. бутон "Формиране на файл за НАП" - служи за генериране на файла за отчета на направените покупки, подаван с електронен подпис на сайта НАП;
  8. 1.9. бутон "Експорт" - служи за експортиране на информацията в .xls или .odt файл;
  9. в колоните под бутоните на раздела се сържа информацията за издадените фактури за направените продажби.



Идентично за дневниците на покупките и дневниците на продажбите, след като бъде натиснат бутона "Добави" се отваря форма, в която следва да бъде добавена информацията за съответния документ: 
 Информацията за съответния документ се въвежда ръчно, като е важно да се знае, че при въвеждане на данъчната основа системата НЕ изчислява автоматично ДДС. Размерът на ДДС трябва също да бъде въведен ръчно. След като бъде въведена информацията за документа се натиска бутона "Запиши".




ВАЖНО!!!
При издаването само на сметки по чл. 79, които не са обвързани с фактури, системата автоматично добавя на последния ред на дневницика за извържените продажби ред с код 81 - Отчет за извършените продажби. Стойността на този ред е сборът на всички издадени сметки от системата за отчетния период (в този сбор не влизат издадените сметка + фактура!!!).

За да се отрази редът на извършения отчет за продажбите е необходимо да се мине през следните няколко стъпки:

1.Генерираният ред на отчета за извършените продажби трябва да бъде редактиран:

  1. Поле "Номер на документа" - въвежда се пореден номер на извършения отчет за продажбите. Обикновенно това е номерация различна от номерирането на сметките и фактурите, която се води отделно и хронологично в кантората на ЧСИ. ЧСИ сам задава номера на извършения отчет за продажбите. 
  2. Поле "Дата на документа:" - въвежда се датата на генерираният отчет за продажбите. Обикновенно това е последният работен ден от месеца.
НАПРАВЕНИТЕ ПРОМЕНИ СЕ ЗАПИСВАТ.
!!! Ако не бъдат спазени посочените изисквания и не бъде направена редакция на ред "Отчет за извършениете продажби" то стойността на отчета няма да влезне в дневниците по ДДС !!!


"Справка-декларация"
Раздел "Справка-декларация" съдържа следните бутони:

  1. 1.1. 1.2. от лентата с падащите менюта за месец и година се избира отчетния период, за който ще бъде генерирана справката-декларация;
  2. 1.3. Генериране/обновяване - от този бутон се генерира или обновява справката декларация за избрания отчетен период. При натискането на бутона се отваря нов прозорец "Данни за справка декларация", където се въвеждат стойности в раздел "Г" и "Д" на справката декларация, ако има такива от предходен период за надвнесен ДДС или такъв подлежащ на възстановяване.
  3. 1.4. Изтриване на декларация - бутонът служи за изтриване на вече генерирана декларация;
  4. 1.5. Формиране на файл за НАП - служи за генериране на файла за изготвената справка декларация, подавана с електронен подпис на сайта НАП;
  5. 1.6. Сваляне за преглед за печат - дава възможност генерираната справка декларация да се визуализира и подготви за печат.
  6. в раздела Справка-декларация се съдържа информацията за изготвената справка-декларация за ДДС.







    • Related Articles

    • Работа с модула Е-дело на системата Енфорсър.

      Увод Системата Енфорсър поддържа възможността за пълна дигитализация на хартиеният архив на ЧСИ. Това позволява на служителите на ЧСИ, да преглеждат лесно и бързо изпълнителното дело, директно през системата Енфорсър, без да бъде необходимо физическо ...
    • Работа с работната дъска на системата Енфорсър.

      Работната дъска на системата Енфорсър, дава възможност на ЧСИ да организира голяма част от задачите и събитията в кантората си. Тя служи като органайзер за ЧСИ и неговите служители, за да могат да следят и управляват по - лесно процесите в ...
    • Списък с длъжници в системата Енфорсър.

      Системата Енфорсър съдържа списък с всички въведени длъжници по изпълнителни дела. Списъка с длъжници в системата Енфорсър, дава възможност на потребителите да правят бързи справки с данни на длъжници, които често се изискват от страна на ...
    • Калкулатори в системата Енфорсър.

      Системата Енфорсър поддържа различни калкулатори извън изпълнителните дела, чрез които потребителите, могат да правят бързо и лесно изчисления на суми. Калкулаторите, които се поддържат са: 1.1. Лихвен калкулатор 1.2. Калкулатор за т.26 1.1. ...
    • Подготовка за работа на нов компютър с Енфорсър

      Коректното функциониране на системата Енфорсър и в частност работата на бутона Редактирай за изходящи файлове и директното им редактиране и запаметяването им на сървъра изисква изпълнението на следните действия /ПОСЛЕДОВАТЕЛНО/: Работната станция, на ...