Създаване на шаблон на документ в системата Енфорсър

Създаване на шаблон на документ в системата Енфорсър

Увод


Системата Енфорсър, поддържа функционалността за генериране на бланки на документи за различните раздели на системата. Информацията, която се генерира в бланките, както и самите бланки, могат да бъдат шаблонизирани. Това улеснява потребителите на системата при създаването на изходящата кореспонденция на ЧСИ, от гледна точка на бързина и намаляване на случаите на допускане на грешки, които се допускат при ръчно писане на документи.

Основни принципи на генериране на информация в бланките на документите, които се създават в системата Енфорсър:

  1. Във всеки един раздел на системата Енфорсър, който съдържа в лентите си с бутони, бутона Генерирай, може да бъде създадена бланка на документ.
  2. За голямата част от полетата, в които може да бъде въведена/избрана информация, може да бъде избрана променлива, която да генерира информацията в бланка на документ.
  3. Всяка бланка на документ е обвързана с определено описание на документ в системата.
  4. Всяко описание на документ може да има N на брой бланки/шаблони/, от които потребителят да избере, какво да се генерира и разпечата.

Видове променливи, които се използват в бланките на документите:


  1. прости променливи* - извличат информация на база въведената такава в полетата, клетките на системата Енфорсър

*---Описание-на-изп-титули---

  1. условни променливи - генерират информация в бланката на документа, ако е изпълнено дадено условие и за същото е въведена информация в системата;
---АКО-НЕПЛ-Главница-за-НПИ--- ---НЕПЛ-Описание-на-главници-и-ЛИХВИ-за-НПИ--- ---КРАЙ-АКО---
Ако в системата, раздел дълг по делото има неплатена главница, същата ще се генерира в докуемента, ако няма такава, променливата ---НЕПЛ-Описание-на-главници-и-ЛИХВИ-за-НПИ---, няма да генерира информация в документа.
Внимание: Условните променливи се разделят на отваряща и затваряща условна променлива. За да функционира коректно бланката на документа и същата да може да се генерира коректно от системата, задължително трябва да бъде спазено условието да има отваряща и затваряща променлива.
  1. статичен текст, който се въвежда в бланката на документа. Статичният текст не е динамичен и веднъж въведен в бланката на документа, не се променя, на база избраната информация в полетата/клетките на системата;


Списъка с всички бланки на докуемнти/шаблони/, които могат да бъдат генерирани и които се използват в системата Енфорсър, се намира в Администрацията на системата → раздел Шаблони → подрздел Шаблони за печат



Създаване на бланка на документ за печат - етапи:


1. Работа по файла и съдържанието на бланката:

Създаването на бланка на документ /шаблон/ се извършва на самият компютър на потребителя, който създава бланката. За препоръчване е, да се използва готова, вече направена бланка, върху която само да се добавя или премахва текст и променливи. Бланката може да бъде свалена от списъка с шаблони, чрез бутона Файл --> Сваляне, като предварително бъде маркирана дадена бланка от списъка, която отговаря най - близко до описанието на новата бланка, която ще се създава.




2. Работа по файла на документа - работата по файла на документа се изразява в писането на статичен текст и поставянето на променливи в бланката, спрямо това, какъв текст искаме да се генерира в направеният шаблон.


2.1. Списък с променливи 


Списъка с променливи се съдържа в бутона Променливи, като същите са групирани на база типовете документи, които системата генерира в различните раздели.
ВНИМАНИЕ: Задължително условие, за да функционират коректно бланките на документите, е да бъдат използвани променливи от списъка, спрямо типа на документа, който се създава. В противен случай, системата няма да може да генерира бланката на документа. Ако създаваме документ за изходящият регистър се избират типове променливи за изходящ документ.




Съдържание на панел - Променливи

2.1. Поле за въвеждане на наименование на променлива;
2.2. Списък с основни типове променливи ;
2.3. Падащо меню, чрез което се визуализират условните променливи - ДА/НЕ;
2.4. Падащо меню, чрез което се разрешава променливата да генерира информация на нов ред;
2.5 Бутон за търсене на променливи, при въведено описание в поле 1.1
2.6. Копирай в клипборд - бутон за копиране на променливата, която ще бъде поставена в бланката на документа. Препоръчително е да асе използва при копиране на променливата!
2.7. Списък с променливи




2.2. Поставяне на променлива в бланката на документа.

За да функционира коректно дадена променлива, същата трябва да бъде поставена във файла на бланката чрез т.нар команда за "специално поставяне" като неформатиран текст!!!
Командата за специално поставяне може да бъде изпълнена като клавишна комбинация - Ctrl + Alt + Shift + V или да бъде изпълнена от менюто на текстовият редактор Редактиране --> Специално поставяне --> Поставяне като неформатиран текст


3. Качване на готова бланка на документ в системата Енфорсър

След като бъде създаден файла с бланката на документа /шаблона за печат/, същият следва да бъде прикачен към дадено описание на документа, за който е създадена.

Качването на бланката за печат в системата се извършва отново в раздел Шаблони --> Шаблони за печат --> бутон Добави
Съдържание на формата Шаблон за печат:
3.1. Шаблон за: - от падащото меню се избира типа на документа, за който се прикачва шаблона;
3.2. Скрий: - бутон за скриване на вече съществуващи описания на шаблони;
3.3. Сист. шаблон: - полето показва дали дадеш шаблон е системен или не;
3.4. Описание изх. док.: - от падащото меню се избира към кое описание на документ да се прикачи шаблона;
3.5. Име шаблон: - в полето се въвежда наименованието на шаблона, на база на което потребителят се ориентира, кой шаблон да избере при изходиране да документа;
3.6. Заглавие на документ: - в полето се въвежда наименованието на документа. Полето попълва информация в променливата ---Заглавие-на-шаблона--- в бланката на документа;
3.7. По подразбиране: - полето си използва за задаване по подразбиране на използаният шаблон. При изходиране на документ, ако в това поле е избрана стойност ДА, системата ще зарежда винаги избраният по подразбиране шаблон;
3.8. Автоматична поправка: - системна функция за автоматична поправка на бланката на документа при генериране. Винаги се избира стойност - ДА;







    • Related Articles

    • Създаване на опис на поща в системата Енфорсър

      Функцията за създаване на опис поща подпомага и улеснява процеса по следене и изготвяне на документацията за изходящата поща на кантората на ЧСИ Създаване на опис поща Създаването на описа се извършва в раздел Изходящи → подраздел Опис поща →  бутон ...
    • Изходиране на документ в системата Енфорсър

      Изходирането на документи в системата Енфорсър се извършва в подраздел Изходящ регистър на глобалният Изходящ регистър или Изходящият регистър по самото изпълнително дело. Основни полета, панели и бутони на раздел Основни при изходиране на нов ...
    • Входиране на документ в системата Енфорсър

      Входирането на документи в системата Енфорсър се извършва в раздел Входящи на главното меню на системата, както и от раздел входящи по изпълнителното дело. След натискане на бутон добави, се визуализира панела на формата за входиране на документ, ...
    • Създаване на указания в системата Енфорсър.

      Системата Енфорсър, разполага с модул за създаване на вътрешни указания в системата. 1. Списък и форма на създадените указания. Списъка със създадените указания се визуализира от бутона Указания в основният изглед на системата. Формата Указания, ...
    • Въвеждане на изходящо плащане в системата Енфорсър

      Увод: Секция "Изходящи плащания" от раздел "Счетоводство" съдържа пълен списък на всички плащания, които са или следва да бъдат извършени от ЧСИ. Плащанията могат да бъдат в полза на различни лица - взискатели, длъжници /когато се връщат надвнесени ...